menu
Blog

Savjeti za pristup inovacijama korištenjem podataka potrošača

Savjeti za pristup inovacijama korištenjem podataka potrošača

Sada se više nego ikada trgovci suočavaju sa širokim spektrom prilika za korištenje podataka o kupcima s ciljem postizanja svojih komercijalnih ciljeva. Ranim uočavanjem i procjenom ključnih rizika organizacije će biti bolje opremljene za izbjegavanje kršenja propisa o zaštiti podataka koje mogu dovesti do skupih kazni ili tužbi, neuspjelih projekata i štete ugledu.

Trgovci na malo se sve više oslanjaju na digitalne alate koji koriste podatke o kupcima kako bi maksimizirali rast i ostvarili druge poslovne ciljeve, poput optimizacije opskrbnih lanaca ili poboljšanja sigurnosti u trgovinama.

Ulaganje u tehnologiju

U nedavnoj anketi WNS-a i Forrester Consultinga, koju je istaknuo British Retail Consortium, gotovo polovica ispitanika (46%) navela je ulaganje u tehnologije kao svoju ključnu inicijativu za rješavanje poslovnih prioriteta, a 35% identificira digitalnu ili podatkovnu transformaciju kao glavni cilj.

Način na koji trgovci na malo mogu koristiti alate koji zahtijevaju velike količine podataka je širok, od shopfloor tehnologija, kao što je proximity marketing putem Bluetootha ili analitike, do pozadinskih big data i analitičkih projekata, kao što su oni usmjereni na uspostavu jedinstvenog pogleda kupaca na više dodirne točke.

Ono što je širokom spektru tehnologija često zajedničko je široka upotreba osobnih podataka kupaca, koja je strogo regulirana u cijelom svijetu, a posebno u Ujedinjenom Kraljevstvu i EU.

Zaštita privatnosti

Širenje mogućnosti za iskorištavanje podataka doveli su privatnost i sigurnost osobnih podataka na popis prioriteta, ali i na dnevni red različitih sastanaka.

Na primjer, iako je 71% ispitanika u anketi WNS/Forrester identificiralo govornu analitiku kao jednu od najboljih AI tehnologija koju očekuju i koju žele implementirati, većina nije bila svjesna, a vjerojatno nije ni sada da je ranije ove godine Budapest Bank kažnjena sa 650.000 eura zbog višestrukih kršenja GDPR-a prilikom implementacije govora i posebne AI analitike za prepoznavanje emocionalnog stanja kupaca.

Smanjenje rizika

Srećom, postoje brojni načini na koje trgovci mogu ublažiti ovaj rizik.

Prvo, trgovci bi trebali imati uspostavljene procese za rano otkrivanje rizika u vezi s privatnošću, osobito u pogledu rizika u odnosu na ispitanika, sve na početku pregovora s dobavljačem ili prilikom razvoja internog rješenja.

Trgovci bi također trebali razmotriti vrste osobnih podataka koje će trebati obraditi i pobrinuti se da to ne ide dalje od potrebnog.

Može biti moguće pseudonimizirati (deidentificirati) podatke ili na drugi način smanjiti rizike privatnosti bez ugrožavanja ciljeva.

Također bi trebali uzeti u obzir ključna načela propisa o zaštiti podataka kada koriste podatke na ovaj način, kao što su sigurnost i zadržavanje podataka.

Osobito je važno razmotriti obveze transparentnosti i način na koji tehnologiju učiniti razumljivom. Ako to nije moguće objasniti laičkim rječnikom, malo je vjerojatno da će alati zadovoljiti zahtjeve transparentnosti prema propisima o zaštiti podataka.

Također postoji nekoliko zamjena za temeljitu dubinsku analizu bilo kojeg dobavljača treće strane kako bi se u potpunosti procijenio svaki rizik za privatnost.

Najbolji savjeti za obradu podataka

Evo nekoliko praktičnih savjeta koje bi trgovci mogli usvojiti pri razvoju ili uvođenju alata koji se oslanjaju na obradu podataka o kupcima:

  • Razmislite o internom sustavu ranog upozoravanja na opasnost po privatnost i osigurajte da možete razviti korisne smjernice za obuku za ono osoblje koje djeluje kao vaše oči i uši.
  • Osigurajte da ugovori sadrže obvezne odredbe koje zahtijeva propis, razmotrite kako najbolje ugovorom ograničiti dobavljačevu upotrebu korisničkih podataka i pregovarajte o zaštiti oko odgovornosti i prava na raskid bez ugovorne kazne, osobito kada možete dokazati razumnu zabrinutost zbog privatnosti.
  • Razmišljajte praktično kada dajete informacije o privatnosti, poput korištenja usmenih obavijesti ili natpisa u trgovini.
  • Osigurajte da se osobni podaci izbrišu kada više nisu potrebni i ograničite tko ima pristup podacima o klijentima i kako se oni interno koriste.
  • Postavljanjem procesa za ranu identifikaciju i procjenu rizika, trgovci mogu postaviti usklađeni smjer, dokumentirati korake poduzete za usklađivanje sa propisima o zaštiti podataka i izbjeći skupa kašnjenja ili naknadne ugradnje.

Ostale

Novosti

Pridružite se našoj email listi

Prvi saznajte za promjene i nova mišljenja nadzornih tijela i inspekcije, čitajte o presudama Suda EU i nacionalnih sudova, drugim novostima i primjerima iz prakse te uživajte u specijalnim ponudama namijenjenim samo našim pretplatnicima.