menu
Blog

GDPR (ONLINE) MARKETING

GDPR (ONLINE) MARKETING

GDPR je promijenio način na koji tvrtke komuniciraju s potencijalnim klijentima.

Nepoštivanje GDPR-a može dovesti do silnih novčanih kazni. 

U današnje vrijeme osobni se podaci prikupljaju nevjerojatnom brzinom.

Web stranice koje koristite, pozivi koje upućujete, mjesta koja posjećujete, pa čak i fotografije koje snimite bilježe se, mjere i ostavljaju ˝digitalni trag˝.

Osobni podaci imaju veliku vrijednost i zato su podložni krađi ili zlouporabi te su zbog toga potrošači zahtijevali da znaju kako tvrtke koriste i pohranjuju njihove osobne podatke .

Potrošači kao ispitanici u osnovi nisu uvjereni da tvrtke čine dovoljno da zaštite njihove osobne podatke.

Jeste li znali da je 92% korisnika interneta navelo sigurnost podataka i privatnost kao njima najvažnije stvari?

No alt text provided for this image

Jasno je da postoji značajan razdor između potrošača, njihovih osobnih podataka i načina na koji ih tvrtke koje ih prikupljaju koriste.

Sve potrošače zabrinjava činjenica da 41% trgovaca priznaje da ne razumije potpuno GDPR te da ga ne primjenjuje.

Što vi mislite o tome?

Dakle, ljudi koji najviše koriste podatke o svojim klijentima ne razumiju u potpunosti kako ih trebaju koristiti niti se žele uskladiti s GDPR-om.

Zašto uvesti GDPR sada?

GDPR je jedna od najvažnijih promjena. GDPR stavlja pojedince na prvo mjesto, vjerujući da ih treba štititi i osnaživati, a ne iskorištavati ili zanemariti.

Sva tijela na razini EU vjeruju da tvrtke koriste osobne podatke u svoju korist i nisu transparentne u načinu na koji ih koriste. GDPR je osmišljen da sve to okonča i vrati snagu u ruke potrošača.

No alt text provided for this image

Zašto ga vi trebate implementirati u svoje poslovanje?

Kako biste zadobili povjerenje svojih potrošača i postali konkurentniji. Naravno, nije ni za zanemariti činjenica da biste se trebali pridržavati GDPR-a kako biste izbjegli kažnjavanje.

Kako GDPR utječe na marketing?

No alt text provided for this image

Imate li pravni osnov za obradu podataka vaših potrošača? Kada koristite privolu kada legitimni interes?

Kako upravljate kampanjama slanje e-pošte u kojima svojim potrošačima želite prenijeti poruku za koju mislite da će dovesti do poboljšanja vašeg poslovanja?

Ne možete samo pretpostaviti da oni žele da ih kontaktirate. Morate dobro analizirati procese i baze podataka kako biste vidjeli koja je adekvatna pravna osnova prikupljanja podataka.

 

Pristup podacima

 Pravo na zaborav je postalo jedno od prava o kojem se najviše govori u odlukama suda EU. Zašto? – jer ljudima pruža pravo da se zastarjeli ili netočni osobni podaci uklone.

Uvođenje GDPR-a nudi pojedincima mogućnost za postizanje veće kontrole nad načinom na koji se prikupljaju i koriste njihovi podaci – uključujući, među ostalima, mogućnost pristupa ili uklanjanja.

Praktično gledano, to može biti jednostavno poput omogućavanja odjave sa primanja vaših marketinških kampanja koje šaljete putem e -pošte.

Provedena je analiza u koju je bilo uključeno 4.500 kampanja putem e-pošte te je utvrđeno da 8% svih poruka e-pošte ne omogućava odjavu!

Koliko podataka i koji podaci su vam potrebni da postignete svoj cilj i svrhu?

Zapitajte se, trebam li stvarno znati nečiji najdraži film prije nego što se pretplati na newsletter?

Vjerojatno ne.

Imajući to u vidu, GDPR zahtijeva da imate pravni osnov za obradu osobnih podataka koje prikupljate kao i da prikupljate samo one podatke koji su vam dovoljni za svrhu u koju ih prikupljate.

To znači da se trebate usredotočiti na potrebne podatke.

Primjerice, ako doista trebate znati veličinu cipela posjetitelja / potrošača odnosno ispitanika i možete dokazati zašto vam je potrebna, onda možete nastaviti tražiti i obrađivati te podatke. Inače, pokušajte izbjeći prikupljanje nepotrebnih podataka jer to ne smijete raditi.

Kazne

Rok za implementaciju GDPR-a je prošao… a pogreške mogu biti skupe.

Nadzorna tijela redovno izvještavaju o svojim odlukama, preporukama i mišljenjima.

Primjerice; Flybe, Honda i Morrisons, pitali su kupce žele li kontaktirati e-poštom i ažurirati svoje postavke.

No alt text provided for this image

Sigurno vas zanima kako su pitali svoje kupce žele li da ih se kontaktira? O tome ćemo detaljnije na edukacijama u organzaciji Presido d.o.o. kada budemo analizirali slučajeve, ono što je zanimljivo da su ih kontaktirali opetovano putem e-pošte makar su neki od njih odustali od primanja obavijesti i novosti (odjavili su se) i/ili uopće nisu pristali na iste.

1. Flybe je novčano kažnjen sa 70.000 funti

Flybe je u kolovozu 2016. poslao e-poštu 3.3 milijuna ljudi u svojoj bazi podataka s naslovom “Jesu li vaši podaci točni?”

U teoriji, to zvuči kao pametna strategija, ali nažalost, tih 3,3 milijuna ljudi se prethodno odjavilo (odjavilo) na marketinšku e-poštu i time nije dalo pristanak da ih se kontaktira.

Rezultat? Kazna.

Pouka: Ako su se vaši kupci odjavili od primanja marketinške e-pošte, nemojte im ponovno slati marketinške materijale putem e- pošte – to je jednostavno tako. Kršite zakon ako to učinite.

2. Honda je kažnjena s 13.000 funti

U odvojenom incidentu, Honda je poslala e-poštu 289 790 pretplatnika.

E-pošta je bila poslana kako bi se razjasnilo koliko pretplatnika zaista želi primati marketinške poruke. No, kako je mail poslan na adrese ljudi koji su se već bili odjavili ta greška koštala je Hondu 13.000 funti .

Pouka: Ako nemate izričit pristanak slati e-poštu kupcima, nemojte! Čak i traženje pristanka klasificira se kao marketing i krši GDPR. Ono što svakako trebate razmotriti je, je li privola adekvatan pravni osnov i postoji li mogućnost da se određene poruke šalju na temelju legitimnog interesa. Potonje ovisi o bazi, izvoru baze, od koga ste ju dobili odnosno kako ste prikupili kontakte.

3. Morrisons je novčano kažnjen  sa 10.500 funti

Britanski lanac supermarketa Morrisons ponovno je pokrenuo svoj program vjernosti “Match & More”. U pokušaju da što više članova iskoristi prednosti svojih ponuda, poslali su poruku e-pošte 230 000 članova iz svoje baze podataka, tražeći pretplatnike da ažuriraju svoje postavke računa. Nažalost, to uključuje 131 000 pretplatnika koji su se prethodno odjavili iz programa vjernosti.

Pouka:  U ovom slučaju Morrisons je bio prijavljen od strane jednog kupca. Dakle, morate biti 100% sigurni da se pretplatnici kojima pošaljete e-poštu nisu odjavili.

Kupci ili potrošači kako god ih zvali su svjesni svojih prava.

Ova tri primjera jasan su vam znak upozorenja. I velike i male tvrtke mogu biti kažnjene stoga nemojte čekati sa implementacijom ili revizijom GDPR-a u svoje poslovanje.

 

Ostale

Novosti

Pridružite se našoj email listi

Prvi saznajte za promjene i nova mišljenja nadzornih tijela i inspekcije, čitajte o presudama Suda EU i nacionalnih sudova, drugim novostima i primjerima iz prakse te uživajte u specijalnim ponudama namijenjenim samo našim pretplatnicima.