Marketinga putem e-pošte
Automatizirani marketing
Automatizacija marketinga može biti izuzetno moćan alat. No, može vas dovesti i u probleme s GDPR-om ako nije pravilno postavljen. Ako vaš sustav šalje e-poštu u ime vašeg CRM sustava, mogli biste se suočiti s kaznama ako se poruka e-pošte automatski pošalje nekome tko se odjavio.
Marketing i mediji
Predstavljanje novih izdanja proizvoda ili informacija o tvrtki novinarima ne razlikuje se od marketinga zaposleniku (neke) tvrtke.
GDPR je zlatna prilika za trgovce
U ovoj bi fazi moglo biti razmišljanja da GDPR ima negativan utjecaj na način poslovanja danas.
Ali, nema potrebe za brigom.
U stvarnosti GDPR ne predstavlja zastoj aktivnosti marketinga. Zapravo, to je sjajna prilika da radite ono što marketinški stručnjaci najbolje rade – a to je kreiranje ciljanih marketinških kampanja.
Evo zašto:
- Dobivanje pristanka
Za GDPR vam je potreban, u određenim slučajevima, izričiti pristanak za upotrebu podataka o pojedincu. Vaši kupci također vas mogu pitati kakve vrste podataka o njima imate, s kime ih dijele i u koju svrhu su korišteni.
Prilika ovdje leži u činjenici da umjesto jednostavne da ili ne opcije kada pitate klijente o podacima, sada im možete pružiti niz mogućnosti kako bi saznali što ih zanima. Suglasnošću možete steći uvid u interese svakog pojedinca kako bi vam pružio informacije koje želi primiti.
To vam pomaže i daljnjem segmentiranju i profiliranju klijenata i usredotočenju komunikacije na temelju specifičnih interesa, umjesto da šaljete kampanju e-pošte koja je ista za sve.
- Pravo biti zaboravljen
Prema GDPR-u, svaki pojedinac ima ono što se naziva “pravo na zaborav”.
Ako kupac zatraži, vaša će tvrtka morati ukloniti sve podatke koje imate o toj konkretnoj osobi. Ako podatke čuvate na različitim mjestima u različite svrhe, to može uzrokovati probleme.
Rješenje za to je imati jednu platformu koja sadrži zapis suglasnosti svakog pojedinog korisnika.
Imate li jedinstvenu platformu, poput CRM sustava , pomoći će vam da pratite sve svoje podatke.
Prednost postojanja jedinstvene platforme je ta što omogućuje kupcima mogućnost uključivanja i isključivanja pristanka, u različite svrhe.
Sve to vam daje priliku da saznate više o svojim kupcima i ciljate ih pomoću konkretnijih ili relevantnijih kampanja.
- Transparentnost
Ljudi posluju s drugim ljudima (ili organizacijama) koje znaju, vole i u koje vjeruju. Morate biti iskreni i iskreni prema tome tko ste i što radite.
Studija Harris Interactive otkrila je kako 93% kupaca navodi kako im je najbitnija sigurnost njihovih osobnih podataka. Taj problem riješit ćete transparentnošću.
Trebate pokazati da se prema pojedinim podacima postupa s poštovanjem i da su zaštićeni. Ako to možete učiniti i pokažete da vam je najvažnije što misli kupac kao i njegova volja, tada ćete ojačati povjerenje i angažman kupaca.
9 praktičnih savjeta o GDPR-u za marketing
1. Pregledajte svoju bazu podataka
Prema istraživanju podataka iz W8 čak 75% marketinških baza podataka zastarjelo je, a samo 25% postojećih podataka o klijentima ispunjava zahtjeve GDPR-a.
Stoga uklonite sve podatke o kojima nemate evidenciju i niste sigurni jesu li se odjavili ili ne. Za nove pretplatnike provjerite da li potencijalni pretplatnik zaista aktivnom radnjom, dobrovoljno potvrđuje da se želi pridružiti vašoj listi e-pošte odnosno vašoj bazi podataka.
2. Provjerite način prikupljanja baza osobnih podataka
Stvarate li sadržaj prilagođen vašim potencijalnim kupcima?
Uložite u strategiju marketinga sadržaja stvaranjem pravila, vodiča i e-knjiga kojima posjetitelji mogu pristupiti i preuzeti u zamjenu za dijeljenje svojih podataka o kontaktima.
3. Educirajte svoj prodajni tim o novim tehnikama prodaje
U osnovi, prodajni predstavnici trebali bi se povezati s potencijalnim klijentima na društvenim mrežama i dijeliti relevantan sadržaj, a ne pokušavati do novih klijenata doći putem e-pošte.
Uložite u strategije poput društvene prodaje i marketinga koji se temelji na društvenim mrežama.
Vrijeme korištenja Google dokumenata ili Excel proračunskih tablica za pohranu podataka o klijentima je skoro pa gotovo. Počnite centralizirati prikupljanje svojih osobnih podataka u CRM sustav .
Pobrinite se da korisnici mogu pristupiti njihovim podacima, pregledati njihovo predloženo korištenje i izvršiti eventualne promjene.
Provjerite podatke koje skupljate detaljnije. Je li sve potrebno ili postoje elementi bez kojih možete?
Kad je u pitanju prijavljivanje putem obrazaca, tražite samo ono što vam treba i što ćete koristiti. Za B2B trgovce puno ime, adresa e-pošte i naziv tvrtke obično su više nego dovoljni.
4. Pokušajte koristiti skočne poruke
Skočne poruke koje se pojavljuje na radnoj površini ili mobilnom uređaju. Prodavači mogu upotrijebiti push obavijesti odnosno skočne poruke za slanje pretplatnicima u bilo kojem trenutku. No, za razliku od marketinških kampanja putem e-pošte, push obavijesti u određenim situacijama ne obrađuju osobne podatke (IP adrese su anonimne) i korisnici su dužni dati izričito suglasnost kako bi se uključili i primili obavijesti.
5. Ažurirajte pravila privatnosti i pravila o korištenju kolačića
Pregledajte svoju trenutnu izjavu o privatnosti ili pravila o privatnosti i izmijenite je kako biste ispunili zahtjeve GDPR-a. Je li sadržaj nejasan? Namjeravate li koristiti terminologiju da potencijalni kupci ne znaju što potpisuju?
Ukoliko mislite da je vrijeme da se prepustite u ruke profesionalaca, javite se. Vjerujte GDPR zaista može biti vaša prednost koliko god se to vama sada činilo nevjerojatnim i nemogućim.