Europska komisija je objavila je kako nam uskoro stižu nova pravila za potrošače pod sloganom „Nove pogodnosti za potrošače“
Zemlje članice Europske Unije imaju rok od dvije godine da usvoje nova pravila. Najvažnije promjene, koje se tiču web trgovine, su sljedeće:
- Zamjena digitalnog sadržaja i digitalnih usluga za osobne podatke potrošača (npr. ostavi svoj email i preuzmi besplatan ebook) predstavlja jednu od novih pogodnosti za potrošače. EU sada podržava ideju da se osobni podaci mogu koristiti kao naknada za pruženi sadržaj ili uslugu.
- Web trgovine sada moraju informirati potrošače kada je cijena nekog proizvoda personalizirana, tj. određena automatski profiliranjem (web trgovina može pratiti potrošačeve navike i u skladu s njima formirati cijene za pojedinog potrošača).
- Ako potrošač odustane od kupoprodajnog ugovora (u roku od 14 dana), trgovcu je zabranjeno korištenje bilo kojeg sadržaja koji ne podrazumijeva osobne podatke, a koji je potrošač pružio ili stvorio pri korištenju digitalnog sadržaja ili usluge koju je isporučio trgovac (slike, video ili audio zapise).
- Trgovci moraju transparentno navesti na koji način rangiraju svoje proizvode prilikom pretraživanja. Na stranici rezultata pretraživanja, jasno mora biti označeno plaćeno oglašavanje.
- Ako pružate mogućnost ostavljanja recenzije proizvoda, trebali bi jasno navesti procese i postupke kojima ćete osigurati transparentnost davanja recenzija. Recenzije bi trebale biti omogućene samo kupcima proizvoda ili korisnicima usluge. Trgovcima se također zabranjuje podnošenje lažnih potrošačkih recenzija, kao i manipuliranje recenzija i preporuka (npr. brisanje negativnih recenzija).
- Kod oglašavanja sniženja ili akcija na određeni proizvod, trgovci moraju navesti cijenu proizvoda prije sniženja. Snižena cijena mora biti najniža cijena tog proizvoda tijekom razdoblja od 30 dana prije sniženja (osim ako zakoni država članica ne određuju kraće vremensko razdoblje). Ovo se ne odnosi na usluge niti na proizvode s kratkim rokom trajanja.
- Online marketplace mora navesti je li osoba koja prodaje proizvod ili uslugu pravna ili fizička osoba. Ako ta osoba nije pravna osoba (trgovac), na marketplaceu moraju istaknuti kako se prava potrošača ne primjenjuju na sklopljeni ugovor. Te bi informacije trebale biti jasno vidljive i lako dostupne, a ne “skrivene” samo u uvjetima kupovine.